تراکم زیاد ترکیبات گیاهی
نوشته شده توسط : علی پور


به واسطه تراکم زیاد ترکیبات گیاهی کارکشته، بخش اعظمی از گیاهان دارویی به نزاع با ویروس‌ها امداد کرده و از مورد‌های گزینه عشق پزشکان سنتی بوده‌اند.
با این وجود، برخی فواید گیاهان دارویی از پشتیبانی پژوهش‌های علمی گسترده، به ویژه مواقعی که با حضور سوژه‌های انسانی صورت گرفته باشند، برخوردار نیستند، از این رو، بایستی جانب احتیاط را در مصرف آن ها رعایت کرد.

داروخانه گیاهی

رازیانه گیاهی با بو و طعمی مشابه
در پی این مقاله با برخی از گیاهان دارویی با کارکشته‌ترین عمل ضد ویروسی بیش تر آشنا می‌شویم.

اُرگانو (پونه کوهی)
ارگانو که به اسم پونه کوهی نیز شناخته میشود گیاهی دوستداشتنی در خانواده نعناعیان و به واسطه خاصیت دارویی خویش شناخته شده‌است. ترکیبات گیاهی مو جود در ارگانو، از گزاره کارواکرول (Carvacrol) خصوصیت‌های ضد ویروسی را ارائه می‌نمایند.
در یک مطالعه آزمایشگاهی، هم روغن ارگانو و هم کارواکرول به طور جدا از هم کار نوروویروس موشی را طی 15 دقیقه بعد از مواجهه کاهش دادند.
نوروویروس موشی بسیار واگیر دار میباشد و از عارضه ها اصلی آنفلوانزا معده در آدم میباشد. این گونه بسیار مشابه به نوروویروس انسانی میباشد و در مطالعات علمی به کار گیری می‌گردد چون پرورش و انتشار نوروویروس انسانی در اطراف آزمایشگاهی بسیار مشقت بار میباشد.
روغن ارگانو و کارواکرول عمل ضد ویروسی در قبال ویروس هرپس سیمپلکس جور-1 (HSV-1)، روتاویروس، برهان شایع اسهال در نوزادان و خردسال ها، و ویروس سنسشیال تنفسی (RSV) که موجب عفونت‌های تنفسی میگردد را نیز نشان داده‌اند.
برگ‌ها و روغن اساسی نعناع بیابانی دربردارنده ترکیبات فعال، از پاراگراف منتول و اسید رزمارینیک می‌باشند که عمل ضدویروسی و ضدالتهاب دارا‌هستند

داروخانه آنلاین گیاهی
مریم گلی
مریم گلی یک کدام از اعضای خانواده نعناعیان و یک گیاه دارویی معطر میباشد که از قبل‌های به دور در طبابت سنتی برای معالجه عفونت‌های ویروسی گزینه به کارگیری قرار میگیرد.
خاصیت ضد ویروسی مریم گلی طولانی تر با ترکیباتی به اسم سافی‌سینولید (Safficinolide) دارای ارتباط میباشد که در برگ‌ها و ساقه این گیاه وجود دارا هستند.
پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که مریم گلی ممکن میباشد با ویروس نقص ایمنی بشر گونه 1 (HIV-1) که به ایدز سبب می‌گردد، پیکار نماید. در یک مطالعه، عصاره مریم گلی با پیشگیری از ورود ویروس به سلول‌های انگیزه به صورت قابل توجهی کار اچ‌آی‌او را مهار کرد.
همینطور، مریم گلی توان خویش در نزاع با ویروس هرپس سیمپلکس دسته-1 و ایندیانا وسیکیولوویروس (Indiana Vesiculovirus) که حیوان ها اهلی مانند اسب، گاو و خوک را کثیف می‌سازد، نشان داده میباشد.
طولانی تر بخوانید
مروری بر خاصیت گیاه مریم گلی

ریحان
اکثری از اشکال ریحان، از گزاره شیرین و مقدس، ممکن میباشد با برخی عفونت‌های ویروسی نزاع نمایند. مثلا، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان اعطا کرد که عصاره ریحان شیرین دربردارنده ترکیباتی مانند اپی‌ژنین و اسید اورسولیک، میتواند اثراتی حاذق در قبال ویروس‌های هرپس (تبخال)، هپاتیت B و انتروویروس داشته باشد.
همینطور، ریحان مقدس بضاعت خویش در ارتقاء ایمنی تن را نشان داده که ممکن میباشد به نزاع با عفونت‌های ویروسی یاری دهد.
طی یک مطالعه چهار هفته‌ای با حضور 24 بزرگسال سلامت، مصرف 300 میلی‌گرم عصاره ریحان مقدس ارتقاء چشمگیر سطح ها سلول‌های T و سلول‌های قتل کننده طبیعی در تن این اشخاص را نشان اعطا کرد که هر دو گزینه سلول‌های ایمنی میباشند که به حفظ و دفاع از تن در قبال عفونت‌های ویروسی امداد مینمایند.





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: